بازار یابی دهان به دهان

 

بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth) و نحوه اجرای آن

بازاریابی دهان به دهان یکی از تأثیرگذارترین انواع بازاریابی است که عمدتاً به صورت طبیعی انجام می‌شود، اما به کمک برخی از تاکتیک‌های مؤثر می‌توان دامنه و قدرت آن را دوچندان کرد. در اینجا با تعریف سنتی و مدرن بازاریابی دهان به دهان، روش اجرا و تاکتیک‌های آن آشنا خواهید شد.

آیا آخرین باری که چیزی به چشمتان خورد و احساس کردید که باید دوستانتان را هم در جریان قرار بدهید در خاطرتان هست؟ آیا تا به حال اتفاق افتاده که تجربه بسیار خوبی از غذا خوردن در یک رستوران داشته باشید و آن را به دیگران نیز پیشنهاد کنید؟ آیا می‌دانید که این پیشنهادها یک نوع بازاریابی محسوب می‌شود که اصطلاحاً به آن Word of Mouth Marketing یا «بازاریابی دهان به دهان» می‌گوییم؟ در این مطلب با این نوع بسیار مؤثر از بازاریابی بیشتر آشنا خواهید شد.

بازاریابی دهان به دهان چیست؟

همان‌طور که عنوان بازاریابی دهان به دهان (Word of Mouth Marketing ) نشان می‌دهد (انتقال دهان به دهان یا سینه به سینه اطلاعات)، این نوع از بازاریابی به هر گونه‌ای از بازاریابی اطلاق می‌شود که در طی آن، مشتری‌ها اطلاعات مرتبط با یک محصول یا شرکت را از طریق گفتگو یا هر رسانه دیگری (کلامی یا غیر کلامی) با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

بازاریابی دهان به دهان یک روش طبیعی برای پخش اطلاعات است که از برخی مؤلفه‌های بازاریابی ویروسی بهره می‌گیرد؛ البته در اینجا بیشتر به روش‌های طبیعی تکیه می‌کنیم. این نوع از بازاریابی یک روش تبلیغاتی رایگان است که البته همین رایگان بودن نیز دلیل مهمی بر اهمیت استفاده از بازاریابی دهان به دهان محسوب می‌شود. عامل تحریک مشتری یا نقطه شروع این در میان گذاشتن اطلاعات، تجربه مطلوبی است که مشتری از آن لذت برده و معمولاً فراتر از چیزی بوده که انتظار داشته است.

منبع : seoclub |بازاریابی دهان به دهان چیست قسمت اول
برچسب ها : دهان ,بازاریابی ,اطلاعات ,می‌شود ,طبیعی ,word ,بازاریابی دهان ,mouth marketing ,محسوب می‌شود ,آشنا خواهید ,دهان word