بازاریابی چابک چیست وچگونه  برای موفقیت کسب‌و‌کارمانا آن‌ را اجرا کنیم؟

معمولا مدیریت زمان کار چندان ساده ای نیست، به خصوص آنکه در حال انجام پروژه ای بزرگ باشید. روش های متعددی برای مدیریت زمان ارائه شده اند. هر روش کاربرد و بازدهی خود را دارد. بازاریابی چابک راهکار هوشمندانه دیگری ارائه می دهد که می تواند، به شما در انجام پروژه های بزرگ کمک کند.

در این نوشته می خواهیم درباره متد چابک، ابزارهای مدیریت چابک، بازاریابی چابک و نحوه اجرای این استراتژی برای هر کسب و کار صحبت کنیم. اگر در انجام پروژه هایتان زمان زیادی را از دست می دهید، این مقاله به کارتان خواهد آمد!

بازاریابی چابک چیست؟

بازاریابی چابک «agile marketing» یک شیوه مدیریتی است، که برای صرفه جویی در زمان و افزایش سرعت انجام پروژه های بزرگ طراحی شده است. این ابزار مدیریتی شرایطی را فراهم می آورد، که پروژه های بزرگ را به چند بخش کوچکتر به صورت شفاف، تقسیم می کند و برای تسریع روند کار، بر روی هر بخش مشخص، یک تیم مشغول کار می شوند. این روش نه تنها از هدر رفت زمان جلوگیری می کند، بلکه می تواند از جنبه های بسیاری مفید باشد.

بازاریابی چابک چیست و چطور برای موفقیت کسب‌و‌کارمان آن‌ را اجرا کنیم؟

برنامه نویسان و توسعه دهندگان نرم افزار به خوبی با این روش مدیریتی آشنا هستند. در واقع این شیوه نخستین بار توسط برنامه نویس ها به کار گرفته شد، اما بعد ها بازاریابان با اعمال تغییراتی توانستند از آنها بهره ببرند.

بازاریابی چابک در واقع کپی برداری از روش مدیریت چابک است، که مخصوص برنامه نویس ها می باشد. بازاریابان با استفاده از امکانات متد چابک توانسته اند، استراتژی بازاریابی چابک را برای مدیریت کسب و کارها توسعه دهند. به این ترتیب بخش های زیادی از شیوه بازاریابی چابک و مدیریت چابک مشابه هم هستند.

هنوز هم بسیاری از برنامه نویس ها معتقدند، روش چابک برای مدیریت پروژه های نرم افزاری است و نباید در پروژه های غیر مرتبط مورد استفاده قرار گیرد، اما کارشناسان بازاریابی می گویند، از هر روشی می توان بهره برد، تا پروژه ها را به درستی مدیریت کرد. علم بازاریابی بسیار انعطاف پذیر است و می تواند از هر شرایط و قواعدی استفاده لازم را ببرد.

 برای درک بهتر موضوع لازم است، عناصر متعددی را توضیح دهیم، تا به راحتی بتوانیم تمام جنبه های بازاریابی چابک را دریابیم. این توضیحات شامل تعریف مدیریت چابک و ابزار وابسته به آن هستند، که در ادامه خواهید خواند.

متد چابک یا مدیریت چابک چیست؟

برنامه نویس ها روش های مدیریتی متعددی برای انجام پروژه هایشان به کار می گیرند. یکی از این روشها "متد چابک" یا مدیریت چابک است، البته نام های دیگری مثل؛ توسعه نرم افزار چابک نیز برای آن استفاده می شود. چابک سازی پروژه اشاره به سریع تر کردن مراحل انجام کار دارد، اما چطور؟

به صورت کلی متدهای چابک کمک می کنند، تا یک پروژه بزرگ و زمانبر به بخش های کوچکتری تقسیم شوند. سپس هر تیم یا هر عضو تیم روی یک بخش از پروژه مشغول به کار می شوند و همزمان اهدافشان را پیش می برند. اگرچه هر تیم به صورت مجزا کار می کند، اما همواره با هم در ارتباطند و نتایج کار دیگر تیم ها را می توانند مشاهده کنند. در نهایت به صورت روزانه یا هفتگی به یک جمع بندی کلی می رسند. همچنین این روش امکان آزمایش و خطا در هر بخش را فراهم می کند، بدون اینکه دیگر بخش های پروژه تحت تاثیر قرار گیرند.

اگرچه مدیریت چابک در سال 2001 به صورت رسمی و استاندارد تعریف و معرفی شد. اما سابقه استفاده از آن به سالها قبل از آن باز می گردد. ویکی پدیا در این باره اینگونه نوشته است: سابقه توسعه متدهای چابک به سال 1957 بازمی گردد و مارتین فولر «Martin Fowler» به عنوان یکی از نخستین بنیان گذارهای کلیدی این سبک مدیریتی شناخته می شود.

 

منبع : seoclub |بازاریابی چابک چیست وچگونه برای موفقیت کسب‌و‌کارمانا آن‌ را اجرا کنیم؟
برچسب ها : چابک ,پروژه ,بازاریابی ,مدیریت ,انجام ,صورت ,بازاریابی چابک ,مدیریت چابک ,انجام پروژه ,برنامه نویس ,چابک است،