تبلیغات بنری چیست و چگونه نتیجه بهتری از این نوع تبلیغات بگیریم؟

تبلیغات بنری چیست و چطور نتیجه بهتری از این نوع تبلیغات بگیریم؟

تبلیغات بنری چیست؟ تبلیغات بنری یا نمایشی از آن دسته از تبلیغات نسبتاً قدیمی است که هنوز هم جایگاه خود را حفظ کرده است. در این مطلب با تاریخچه، انواع، کاربرد و روش‌های تبلیغات بنری و همچنین راهکارهایی برای استفاده هر چه بهتر از این نوع از تبلیغات آشنا خواهید شد.

تبلیغات بنری (Display Advertising یا تبلیغات نمایشی) به عنوان یکی از انواع قدیمی و باسابقه تبلیغات، از گذشته تا کنون رشد چشمگیری را تجربه کرده است. امروزه به لطف ظهور فناوری‌های جدیدی که قابلیت‌های نوینی همچون امکان هدف‌گیری مجدد مخاطب را در اختیار ما قرار می‌دهند، گستره و تنوع کاربرد تبلیغات بنری نیز افزایش چشمگیری پیدا کرده است. در عین حال با توجه به سابقه دراز استفاده از تبلیغات بنری، به نظر نمی‌رسد که همه ما با زیر و بم این نوع از تبلیغات آشنایی کاملی داشته باشیم. در این مطلب تلاش می‌کنیم تا شما را بیشتر با مفهوم تبلیغات بنری، تغییرات آن و نحوه استفاده از آن‌ها در کسب‌وکار آشنا کنیم.

پر واضح است که پیش از هر چیزی باید به این سؤال مهم پاسخ بدهیم که تبلیغ بنری چیست.

تبلیغات بنری چیست؟

منظور از تبلیغات بنری یا نمایشی، استفاده از تصاویر دینامیک یا استاتیک تبلیغاتی در وبسایت‌ها یا اپ‌ها و همچنین ویدئوهایی است که امکان نمایش تبلیغات گوگل (موسوم به Google Ads) را فراهم می‌کنند. هدف از این تبلیغات، انتقال پیام یا ارائه پیشنهاد به مشتریان بالقوه و کنونی است تا از این طریق به نحوی تعامل ایجاد شود. پیش از آنکه این نوع از تبلیغات پولی را بیشتر به زیر ذره بین ببریم بد نیست که نگاهی به تاریخچه آن داشته باشیم و ببینیم که از کجا پا به عرصه وجود گذاشته است.

تاریخچه مختصری از تبلیغات بنری

اولین تبلیغ بنری در سال 1994 میلادی در وب‌سایت hotwired.com (wired.com کنونی) ظاهر شد که با توجه به استانداردهای امروزی نمی‌توان آن را با هیچ عنوانی به جز فاجعه توصیف کرد. 

فونت رنگین کمانی، پیامی (ترجمه: آیا تا به حال با موستان اینجا کلیک کرده‌اید؟) که طعمه یا click bait محسوب می‌شود، بدون هیچ نشانی از اینکه این تبلیغ متعلق به چه شرکت یا کسی است و لینک آن به کجا منتهی خواهد شد. در عین حال، نرخ کلیک خوری همین تبلیغ سراسر ایراد در آن زمان به رقم خارق العاده 44 درصد رسید. این در حالی است که نرخ کلیک خوری تبلیغات نمایشی امروزی چیزی نزدیک به 0.06 یا 0.07 درصد است.

نخستین تبلیغات بنری نه مزایده محور بودند و نه الگوریتمی برای تشخیص تناسب آن‌ها با بازدیدکننده وجود داشت. چیزی در حدود یک سال بعد، توجه و تمرکز آگهی دهندگان به نمایش تبلیغاتشان در وب‌سایت‌هایی معطوف شد که با تبلیغات آن‌ها به نحوی مرتبط بودند

منبع : seoclub |تبلیغات بنری چیست و چگونه نتیجه بهتری از این نوع تبلیغات بگیریم؟قسمت اول
برچسب ها : تبلیغات ,بنری ,تبلیغ ,استفاده ,چیست ,کلیک ,تبلیغات بنری ,بنری چیست ,تبلیغ بنری ,داشته باشیم ,کلیک خوری