تبلیغات بنری چیست و چطور نتیجه بهتری از این نوع تبلیغات بگیریم؟

 

1. از صفحه فرود استفاده کنید

اگر تبلیغ شما کاربر را به صفحه اصلی وب‌سایتتان هدایت کند به احتمال زیاد عملی که به دنبال انجام آن از سوی وی هستید انجام نخواهد شد. همه تبلیغات بنری کارآمد و پربازده به صفحات فرود (Landing Page) ویژه‌ای پیوند دارند که مختص پیشنهاد مورد نظر طراحی شده و همه اطلاعاتی که برای تبدیل شدن کاربر ضروری است را در بردارند. دقت کنید که طرح و پیام تبلیغ بنری شما باید با سبک و سیاق صفحه فرود هماهنگ باشد. به علاوه، تکرار و نمایش مجدد پیشنهاد موجود در تبلیغ در صفحه فرود نیز ضروری است

2. از طراحی جذاب و در عین حال ساده و پیام‌های واضح و دقیق استفاده کنید

تبلیغ بنری باید برجسته به نظر برسد یا بهبارت بهتر، توی چشم باشد؛ اما در عین حال نباید آزاردهنده یا ناخوشایند به نظر برسد. گوگل توجه به سه مورد را در هنگام طراحی تبلیغات بنری توصیه می‌کند: مجاب کنندگی، دقت و وضوح پیام. برای برجسته و متمایز به نظر رسیدن آگهی باید از طراحی جذاب و ساده و همچنین یک فراخوان به عمل واضح و دقیق استفاده کنید. علاوه بر این، رزولوشن تصویر آگهی نیز باید مناسب باشد و از آنجایی که معمولاً ابعاد تبلیغات بنری کوچک است، باید بتوانید پیام خود را در چند کلمه به مخاطب انتقال بدهید. به علاوه می‌توانید استفاده از انیمیشن را نیز امتحان کنید. ضمناً مراقب باشید که حجم تبلیغ بنری شما از 150 کیلوبایت تجاوز نکند. دقت داشته باشید که ترجیحاً باید مؤلفه‌های زیر را در تبلیغات بنری خود بگنجانید:

• لوگوی شرکت: استفاده از لوگوی شرکت به خصوص در مواقعی که به دنبال افزایش آگاهی نسبت به برندتان هستید یک ضرورت محسوب می‌شود.

• ارزش و منفعتی که ارائه می‌دهید: باید به صورت واضح و دقیق و به گونه‌ای که توجه مخاطب جلب شود مشخص کنید که محصول، سرویس یا پیشنهاد شما چه فایده یا ویژگی خاصی دارد.

• فراخوان به عمل: فراخوان به عمل یک دکمه یا لینک متنی است که کاربر را به کلیک کردن دعوت می‌کند. به عنوان مثال می‌توان به عبارات و جملاتی مانند «برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید» یا «همین حالا شروع کنید» اشاره کرد.

روش های تبلیغ بنری

به علاوه، دقت داشته باشید که معمولاً توجه ما به صورت طبیعی بیشتر به موضوعاتی جلب می‌شود که در قاب قرار گرفته‌اند. با استفاده از یک چارچوب واضح در اطراف آگهی خود می‌توانید چنین فضایی را ایجاد کنید. به عنوان مثال، برای تبلیغاتی که زمینه آن‌ها سفید است معمولاً از یک حاشیه خاکستری رنگ با ضخامت یک پیکسل استفاده می‌شود.

روش‌های تبلیغ بنری

به طور کلی برای استفاده از تبلیغات بنری می‌توانید از دو روش استفاده کنید. روش اول مراجعه مستقیم به وب‌سایتی است که آگهی می‌پذیرد. در این حالت با تماس یا ارسال پیام به مسئول وب‌سایت تمایل خود را ابراز می‌کنید و پس از تعیین ابعاد مناسب و طراحی آگهی، مبلغ توافق شده را پرداخت می‌کنید. این روش می‌تواند برای کسب‌وکارهای کوچکی مناسب باشد که کاملاً بازار هدف خود و همچنین مخاطبان وب‌سایت مورد نظر را می‌شناسند.

دومین گزینه، سپردن کار به دست پلتفرم‌های تبلیغاتی است. استفاده از پلتفرم‌های تبلیغاتی موسوم به Demand-side و سیستم RTB (Real-Time Bidding) یا مزایده آنی می‌تواند بازده آگهی شما را به میزان چشمگیری افزایش بدهد. این پلتفرم‌ها همواره در حال جمع آوری اطلاعات کاربران و از جمله مواردی مانند سن، جنسیت، محل زندگی و علایق و سلیقه‌های آن‌ها هستند که از همین اطلاعات در مزایده آنی استفاده می‌شود. منظور از مزایده آنی، فرآیندی است که از طریق آن با توجه به هدف و محتوای تبلیغ و اطلاعاتی که از کاربر وجود دارد یک تبلیغ مناسب و متناسب (در طول مدت زمان بارگذاری صفحه) برای نمایش به مخاطب انتخاب می‌شود. در نتیجه، تبلیغ شما برای افرادی ظاهر خواهد شد که احتمال انجام عمل مورد نظرتان از سوی آن‌ها بیشتر است و لذا بازده بسیار بالاتری را شاهد خواهید بود. از جمله نمونه‌های خارجی این پلتفرم‌ها می‌توان به Google Display Network و همچنین Facebook Audience Network اشاره کرد

سنجش عملکرد تبلیغات بنری

قسمت دوم 

منبع :مدیر وب 

 

منبع : seoclub | تبلیغات بنری چیست و چطور نتیجه بهتری از این نوع تبلیغات بگیریم؟قسمت 2
برچسب ها : استفاده ,بنری ,تبلیغ ,تبلیغات ,صفحه ,آگهی ,تبلیغات بنری ,صفحه فرود ,لوگوی شرکت ,پلتفرم‌های تبلیغاتی ,داشته باشید